He de comprar tofu

06/06/2012 § 14 comentaris

He de comprar tofu. D’avui no passa. Quan surti de la feina, abans d’anar a recollir la nena, entro al Veritas i demano tofu, així, tal qual. Que si no n’he comprat abans és perquè no sé com fer-ho, que vaig a la nevera aquella i n’hi ha de tantes classes que m’atabalo i compro quatre iogurts de soja i una bossa de bastonets de pa amb sèsam per no sortir amb les mans buides. I em claven més de sis euros per la broma cada vegada! No m’estranya que la Perfectíssima del parc porti roba de fa set o vuit temporades, si es deixa el sou en tofu i invents d’aquests, ha d’anar justa de peles per força. Perquè aquesta tia deu fer mitja jornada, que és de les que se sacrifiquen pels fills i, ui, no li parlis de sacrificis, que ella ho fa perquè vol, perquè li surt de dins, no perquè s’hi senti obligada. Roba de fa vuit temporades, un cul com una plaça de toros, els cabells mats i les ungles dels peus mal tallades, però aquell parell bé que se la miraven i remiraven, només perquè tenia un pit fora. Un pit lluent, gros, ple de llet, caigut, amb un mugró fosc i generós, però un pit a l’aire lliure. Som mamífers i no deixarem de ser-ho per molt que folrem tots els sorrals de la ciutat amb cautxú. La teta és la teta, encara que tothom fingeixi normalitat quan una dona n’ensenya una per alletar el seu fill. Posem cara de no-passa-res però la nineta de l’ull dret se’ns desplaça tant com pot per no deixar de tenir en el punt de mira aquell mugró del color del cafè. Doncs el pantone dels meus mugrons és de tallat curt de cafè, tinc els pits petits, el cul buit, els cabells brillants i les ungles pintades, i la camisa que portava avui me la vaig comprar fa dues setmanes. Però no sé com collons es compra el tofu. Sóc culpable? No ho sé, però m’hi sento, m’hi sento des que la Perfectíssima talla melons al mateix parc on jo obro bosses de croissants industrials. I ara he de comprar tofu sí o sí, i demà menjarem tofu per sopar, que si vull puc organitzar tot el menú de la setmana a cop de quinoes, espeltes, seitans i tot de merdes sanes d’aquestes, què s’ha pensat! Que si no ho faig és perquè vull que la nena mengi cuina tradicional, que de menjar cuscús ja se’n fa un tip quan anem a dinar a vegetarians d’aquests que tenen trones i et donen llapis de colors i papers perquè entretinguis la criatura mentre ells ho cuinen tot de la manera més natural i artesana possible, que fa l’efecte que si els demanes un suc de taronja se n’aniran a València en carro per trobar la peça de fruita de marres. No sé quin cony de mania ens ha agafat per anar a aquests llocs els diumenges que no tenim dinar familiar. Que passem de menjar el capipota indigest de la sogra a quedar-nos amb gana després d’una lasanya vegetal insípida però, això sí!, sana com una mala cosa. I per beure, si et fots una copa de vi vas marejat tota la tarda perquè es pot dir que te l’has beguda mig en dejú, però és que l’altra opció és suc de pastanaga, que dius, no ens passem, hòstia, posi’m una mica de cola, que la nena des de les set que la tinc llevada i ara està en aquella edat que ja no vol fer migdiada però la necessita i a partir de les cinc de la tarda està pesadeta-pesadeta i a tu t’agafa aquella tontor que se’t cauen les parpelles a trossos mentre ella resa el maaama-maaama cada dos segons. I segur que la Perfectíssima es fot el suc de pastanaga, perquè la tia està morena, perquè deu ser de les que es passen el dia campant pel carrer, a l’aire lliure, i va a platges nudistes i no té marca del biquini perquè si no té manies per ensenyar les peres al parc, a la platja anar en pilotes ha de ser el mínim, si no és que un dia decideix ensenyar el pàncrees fotent-se un set a la panxa, ella que va pel món amb una navalla suïssa a la bossa.

[El text promès: la segona part de Tofu, el relat guanyador de la #porraAbsenta. I amb això ja m’acomiado fins a la tardor, que quan fa calor és incòmode fer ganxet amb tot de cabdells de llana cobrint-te la falda. Bon estiu!]

§ 14 Responses to He de comprar tofu

  • Escafarlata ha dit:

    Que les peres s’assemblin a les pomes, això ja no hi ha déu que ho arregli. M’ha agradat, la violència del text. Salut.

  • Susanna ha dit:

    Bon estiu, Tina!
    Cuida’t molt i escriu més (encara que no facis ganxet).
    Per cert, la meva amanida de quinoa estava boníssima…
    Molts petons,
    SU

  • Neus ha dit:

    Insuperable! Visca les mares amb les ungles pintades, els cabells lluents i les samarretes d’última moda! 🙂 Ah, i els croisants industrials!

  • Xavi ha dit:

    Plas, plas, plas! L’has brodat, i mai tan ben dit, el ganxet. Esperem
    que tornis amb força material nou a la tardor! Adéu!

  • 12timbres ha dit:

    m’han dit que ara el ‘Mentiras’ farà uns croissants artesanals de miso i nutela d’achicoria. segur que són infumables, però si et senten malament et donen la baixa i no cal fer la reducció de jornada per estar tot el dia a la platja nudista.
    visca el tofu 2.0 i bon estiu!

  • Clidice ha dit:

    Perdoneu … però algú ho havia de dir! 🙂

    Per cert, no t’ho he dit abans, però he xalat molt amb el teu got d’absenta.

  • il cavaliere rosso ha dit:

    No em sap greu, gens ni miqueta, haver perdut la votació: el primer Tofu va ser excel·lent (com ja ho va dir Annita-miu) i aquest segon no pot ser millor. Ets una mala bèstia, amb més gràcia que tota la boleta del món, i m’alegre del resultat. Tina, esperaré la tardor sense viure…
    Gràcies, per l’absenta i pel tofu.

  • Yáiza ha dit:

    Bona segona part! Déu ni do… jo que em volia passar al menjar “bio”, se me n’han passat les ganes de cop! Apa, vaig menjar algun iogurt de vaca transgènica…

  • jomateixa ha dit:

    Avui parlo de tu a “casa meva”

  • sgironaroig ha dit:

    Dues coses, Tina,

    1. Primer presentar-me per si et recordes del Sani, el Sani Girona que
    allà a L’Aeroplà del Raval vam tenir una mena de minúscula pseudo-enganxada.
    El temps ho cura i ho mata tot, de manera que jo ja ho tenia oblidat des de feia … uf… potser uns 4 o 5 anys…(?)

    2. Avui he vist que els de Vilaweb / Cultura, que em cauen la mar de bé i que pel que veig els caus tu a ells genial, han comès una petita errada escrivint que vas començar l’Aeroplà del Raval ara fa uns 10 anys.

    Ho he anat a mirar i he vist que el primer post és del desembre del 2004, de manera que aviat farà 8 (no deu, ei ! , però ja s’entén que per amor es cau en hipèrboles) i d’altres paranys.

    He vist que ni el meu blog Dipofilopersiflex I que és del 2004, ni el que va venir després, el Dipofilopersiflex II. ni el que segueixo escrivint ara, el Baudelairianismes. Dipofilopersiflex III.
    http://sgironaroig.wordpress.com
    no són -cap d’ells- al blog roll de l’aeroplà…

    Crec que el “differend”va venir justament perquè jo preguntava si el fet que no hi figurés era perquè era massa dolent o per alguna altra raó … i de fet ja no recordo massa la resposta… però que no em va convèncer massa… em vaig estar gratant un munt de mesos… pèrò com et deia, El temps ho cura i ho mata tot… i era tan poca cosa que m’en vaig oblidar.

    Jo sempre em vaig dir que tard o d’hora aniria a fer-te una entrevista per fer-ne un post i un podcast d’àudio … Pero “Tempus fugit” i aquí som…

    Bé, res més que disitjar-te molt d’èxit i que les coses et vagin vent a l’ala, i que sota les pedres hi trobis la platja, i si pot ser un filó d’or fi.

    Yours sincerely

    Sani

    *******************

  • sgironaroig ha dit:

    Clidice, ens trobem per tots els “abeuradors” de la blogosfera fina :-9…
    Cuida’t tu també.

  • sgironaroig ha dit:

    Tres coses ràpides més… i prou

    1. Bé, rectifico com els savis… si realment el blog L’aeroplà del Raval és del 2002 devies ser la primera o de les deu primeres persones a obrir un blog a a la catosfera.

    2. Clicant l’enllaç del darrer post publicat a l’aeroplà he trobat el post on explicava el que ens havia separat i “desencontrat”. Persisteixo i signo que el que m’agradarà, si em dius que sí, és anar a fer-te una entrevista al Raval un dia d’aquests o d’aquells. I passarem a saludar en Partal a Ferlandina.

    3. Felicitats pel teu nou blog a can WordPress (bona elecció) i per això que has escrit. I que n’escriguis molts més.

    Fins aviat
    Sani
    ___________

    • Tina Vallès ha dit:

      Hola, Sani, sí que me’n recordo de tu. Tenia entès que l’enganxada que comentes ja l’havíem resolt fa molts anys, quan vaig tancar L’aeroplà, al 2007. No hi tornaré.
      Sobre el blogroll de L’aeroplà, hi són els que vaig voler que hi fossin mentre tenia obert el blog, i des que el vaig tancar no hi he fet cap més modificació, el considero difunt i el deixo tal com estava el dia que el vaig tancar.
      Sobre aquest blog (Ganxet sota les pedres), hi arribes que ja l’he tancat. Ara escric amb una altra intenció i un altre clima, lluny de xarxes i immediateses.
      Sobre Vilaweb, sí, hi tinc bona relació.
      I sí, L’aeroplà el vaig obrir el desembre del 2002 (el que passa és que en vaig esborrar –i me’n penedeixo– els posts del primer any i escaig quan el vaig tancar temporalment a finals de 2003). Si va ser realment dels primers, jo diria que no, que n’hi havia molts altres abans, de blogs en català, però va venir la moda més forta just quan vaig obrir L’aeroplà, en van parlar als mitjans i a tres blogs o quatre ens van penjar l’etiqueta de “primers blogs literaris en català”, i pel que veig és una etiqueta que amb el pas del temps no se’n va, jo no l’amago ni en faig ostentació.
      Salut i records.

  • […] i voleu votar el que us hagi agradat més, després procuraré fer-ne no la continuació (com vaig fer amb un relat d’Un altre got d’absenta) sinó una preqüela. Embolica que fa fort. Us deixo la […]

Deixa un comentari

What’s this?

You are currently reading He de comprar tofu at Ganxet sota les pedres.

meta